BestMusic.ro » PSY » Asa se cere

Asa se cere

Asa se cere

Atentie, se cauta ceva nou, fresh, bomba, ceva tare de tot, altfel suntem pe veci condamnati la plictiseala! Astea par sa fie cuvintele de ordine in muzica actuala.

Traim in era Gangnam Style - inca nu stiu daca trebuie sa consider succesul acestei piese o nenorocire sau doar o continuare fireasca a unor hituri precum Macarena.

Traim intr-o era in care Lady GaGa este cool - mai mult la imagine pentru ca muzical are cam prea multe influente de la Ace of Base.

De fapt, lucrurile par sa stagneze. Ai senzatia ca s-a inventat cam tot ce putea fi inventat in muzica si ca acum nu ne ramane decat sa bem pana ne pierdem mintile sau sa bagam pastile sub limba si sa lasam sunetele - oricum ar fi ele; se ne amestece bine substantele secretate de creier; sau, in cazurile fericite - sa stam pe net, unde putem sa ne asezam piesele pe care chiar vrem sa le auzim.

In anul 2013, cel putin in Romania, nu prea mai conteaza nimic - rock-ul (un curent candva pe mare val) este trimis la periferie (deh, directorii de programe nu prea mai digera sunetul de chitara - ca o consecinta a nebuniei sociale pesemne - ca sa nu spun ca o dovada de incultura muzicala crasa); Hip-Hop-ul isi face cu greu loc in playlisturi - spirijinit puternic de influenta unor oameni care traiesc in industrie de multi ani si nu neaparat de calitatea pieselor; zona latino (candva ocupata de Pepe sau Mandinga) aproape ca nu mai exista; timp in care zona de mainstream este un soi de tablou abstract.

Daca in anii '90 credeam ca la un moment dat lucrurile se vor aseza si ca toate zonele muzicale vor ajunge sa fie reprezentate corect in zona audio-vizuala, acum realizez ca am fost naiv.

Peisajul muzical s-a salbaticit puternic - acum, daca nu joci dupa cum dicteaza casele de discuri ai slabe sanse sa patrunzi pe radio (si aici ma refer pe posturile comerciale de radio).

De multe ori ti se spune "frate, piesa e foarte misto; dar nu eu fac playlistul" sau "videoclipul e misto, piesa la fel, dar nu avem sloturi" (:)).. Cam asa functioneaza lucrurile.

In momentul in care auzi aceste "scuze" e clar ca acele "sloturi" sunt ocupate fara drept de apel de cei care trag sforile in muzica - case de discuri, manageri etc.

Calitatea pieselor nu mai conteaza in acest context - poti avea un potential hit ce poate ajunge la cosul de gunoi pentru ca asa vrea un individ sau o individa care crede de ceva vreme ca este un soi de "Dumnezeu" in FM.

Cand ii intrebi ce se intampla, ei iti raspund sec: asta se cere! Bullshit! Sa vorbim putin despre "asta se cere". Sa presupunem ca o casa de discuri are un produs nou. Corect? Niste anonimi de care nu a auzit nimeni. Cum poate sa ceara cineva un produs care nu s-a lansat? Cum poate un om sa spuna "imi place piesa asta" inainte sa o auda?

Mai departe, cu un tupeu iesit din comun, acesti "teroristi" ai FM-ului invoca publicul tinta si acel segment pe care isi testeaza piesele; o alta gaselnita cu iz de vrajeala.

Nu am cunoscut in viata mea o persoana care sa faca parte dintr-un asemenea grup de testare si va rog sa-mi dati voie sa cred ca nici voi (:))

In concluzie, ce se cere? Sincer eu nu am vazut manifestatii la Universitate, eu nu am vazut proteste si afise pe care sa scrie VREM X ARTIST LA RADIO.

Si gravitez in zona muzicala de aproape 20 de ani. Totul se face pe aceeasi reteta de cumetrie si influenta si atat. Asa ca sa nu va mirati daca veti asculta aceeasi melodie la 4 posturi de radio fix in acelasi timp.

De cele mai multe ori, piesa cu pricina nu e neaparat buna; eu as invoca o comoditate (sau lene) in lant; un dezinteres dement.

Asa ca la final, stiind cum stau lucrurile de ani de zile stau si va intreb - dragii mei, ce se cere?

Autor: Andrei Vulpescu




Publicat pe 28 Ianuarie 2013 , de Ioana Turcu

Adauga un comentariu